Charakter ich własnych uczuć

Dziewczęta uczy się wczuwania w położenie innych, bywają czasem niepewne co do charakteru – i słuszności – własnych uczuć. Na przykład, kiedy najlepsza przyjaciółka w ostatniej chwili zmieniła plany i zaprosiła kogoś innego, piętnastoletnia Ivy usprawiedliwiała: „Musiała mieć powody. Może zrobiło się jej głupio, że nie zaprosiła Carli, i stwierdziła, że to zrozumiem”. Zapytana o własne odczucia, Ivy odparła: „No, sama nie wiem, ponieważ nie znam powodów, dla których tak postąpiła”. Tak jak wiele dziewcząt, Ivy skoncentrowała się na uczuciach i potrzebach przyjaciółki z pominięciem własnych. Twoja córka, przyzwyczajona uznawać relacje z innymi za rzecz najważniejszą, może stawiać siebie na drugim miejscu. Co ważniejsze, nauczona dbać o spokój i łagodzić napięcia, może wcale nie mieć ochoty na zajmowanie twardego stanowiska wobec niesprawiedliwości czy niewłaściwego traktowania. Przede wszystkim zaś może uchylać się przed asertywną ochroną własnej osoby, gdy jej czyny mogłyby zagrażać wizerunkowi kobiety przedstawianemu przez media jako świętość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *